Poslat na e-mail | Tisknout |  Sekce: Počítač / Recenze | Čteno: 8210

• -množství gagů a vtipných scének
  • -nadsázka
  • -dabing
  • -slabší grafické zpracování
  • -slabší herní náplň
  • -silně arkádové mechanismy
Po spatření prvních videí z nové hry od High Moon Studios o, u nás méně známém, Deadpoolovi, mi zaplesalo srdce. Kromě extrémně morálních hrdinů dostane ve hře roli i ne tak čistý super, či lépe, anti-hrdina. Naposledy to byl snad Punisher z roku 2005, který představoval samozvaného strážce zákona, kde byl důležitý pouze výkon spravedlnosti. Soud není potřeba a humánní zacházení také ne. Jako malý bonus je zde navíc i Deadpoolova roztrojená osobnost, s kterou budete mít opravdu tunu zábavy. Humor, nadsázka a násilí jako od Tarantina jsou hlavní devizou hry. Ke slovu se dostanou také charaktery z X-menů.

Deadpool je typickou akční hrou z pohledu třetí osoby. Pokud si představíte sérii Spidermanů od Activisionu, což je také vydavatel Deadpoola, víte o co se po herní stránce jedná. Prim nesou útoky zblízka, ale svou roli mají i střelné zbraně. Hra je rychlá, frenetická a arkádovějšího rázu. Rozhodně se to tedy nahraje jako poslední dva tituly s Batmanem. Na druhou stranu, oproti pavoučímu kolegovi bych si dovolil tvrdit, že obtížnost v Deadpoolovi je o dvě třídy výše a ke konci hry už je to solidní masakr. I přes vaše samo-uzdravovací schopnosti, které Deadpool získal jako pokusný králík v tajném vojenském projektu. Stačí chvilka nepozornosti a je z vás kaše. Tohle platí na normální obtížnost. Hra nabízí i lehkou variantu a naopak i těžkou. V soubojích stojíte často proti velké přesile poměrně odolných skupinek. Minimálně za předpokladu, že se naučíte správně používat kombo s instantní exekucí protivníků. Toto zvláště platí pokud narazíte na střelecké jednotky, které na vás působí jako mlýnek na maso, pokud nejste opatrní. Narazíte i na mini-bossy. Ti většinou problémem nejsou. Herní složka není kdovíjak úžasná. Negativně na mne působilo „umělé zvyšování obtížnosti“ přidáváním většího počtu mini-bossů místo vytvoření nových zajímavějších jednotek. Za sebe ji hodnotím v této hře až jako druhotnou záležitost, na mne příliš arkádovou. Na druhou stranu, protože si musíte dávat neustále pozor, aby vám health-bar neklesl na nulu, nedostatků herních mechanismů si ani moc nevšimnete. Dohrání kampaně trvá mimochodem okolo šesti hodin.

Ve hře fungují i základní RPG prvky. Za body získané z padlých nepřátel můžete nakupovat zbraně a jejich vylepšení či další speciální schopnosti. Vybírejte chytře. Špatný výběr vám znepříjemní pozdější fáze hry. Já prakticky ignoroval střelné zbraně a toho jsem později litoval. A teď něco málo k samotnému příběhu.

Ten začíná, jak jinak, absurdně a vtipně. Deadpool si dřepí v křesle ve svém zatuchlém bytečku a přemýšlí, co dělat. Přemýšlí za tři, protože trpí schizofrenií a v hlavě má jako bonus další dva hlasy. Nejraději by se podíval na filmy pro dospělé a teď nemám na mysli horory. Sám se však diví, proč má na sobě všechno oblečení, když normálně je nahý. Monology, které se sebou vede jsou prostě skvělé. Každý používá jiný hlas a představuje jinou Wadovu (ano, křestní jméno Deadpoola je Wade) osobnost. Navíc má mít Deadpool angažmá v nové video hře, kterou prakticky hrajete, z čehož je adekvátně nadšený. Náladu mu nezkazí ani telefonát vydavatele, který mu oznámí, že titul nevyjde. Deadpool tohle ale vyřeší stisknutím dálkového ovladače od výhružné bomby. Okamžitě se ozve znovu telefon s tím, že nabídka platí. Vy tak hrajete Deadpoola v jeho vlastní videohře. Často tak i k hráči mluví, což je dalším vtipným elementem. Způsob, jak mluví a vystupuje k ostatním super hrdinům vám opět rozjasní úsměv na tváři. Deadpool není žádný hezoun a nositel šarmu a tak má maličko problémy se získáním dívky.

Maximálně musím pochválit scénky a dialogy hlavního hrdiny. Fórky jsou nápadité, byť rozhodně nejsou určeny pro mladé publikum. Sexuální narážky, využívání vulgarismů uslyšíte permanentně. To je Deadpool. Ačkoliv nejsem velkým fandou infantilních vtipů se sexuálním podtextem v hrách, zde je vše podáváno s takovým citem a péčí, že to nejde nemilovat a nesmát se tomu. Tohle je to, o čem Deadpool je. Vtipy, gagy, scénky, při kterých musíte dávat pozor, abyste si nepotrhali bránici. Už jen pro vyprávění příběhu skrze tyhle „šílenosti“, si stojí hru zahrát a dohrát. Nejvíc mi utkvěly v paměti scénky, kdy Deadpool vítězoslavně hodí granát na skupinku nepřátelských vojáku. Z čistajasna se však objeví Deadpoolův pes, který granát začne aportovat. Deadpool se následně probere visíc za vlastní střeva. Netrvá to dlouho a následuje i sexy tanec se samotnou a velmi atraktivní smrtí, která i k Deadpoolovi chová city, ale nemohou být spolu, kvůli jeho schopnostem, čehož lituje i Deadpool, jelikož neměl dívčí společnost už pekelně dlouhou dobu. Tyto scény špikují celý titul a jejich kvalita je vysoká. Osobně mám sice pocit, že scének je v počátku hry méně, později naštěstí přibývají. Zvyšuje se i jejich kvalita.

Co ale perfektní není, je grafické zpracování. Jedná o osvědčený, byť dnes archaický UT3 engine, nicméně na hře byste to asi ani nepoznali. S hrami jako je Arkham Asylum se kvalita celku nedá absolutně srovnávat. Grafické zpracování je tak čtyři, pět let pozadu. Na druhou stranu, scénky vypadají solidně, zejména mimika a Deadpool vypadá úžasně i během hry. Během hraní vidíte, jak je jeho kostým potrhaný. Vše je tak detailní, že je možno vidět i jeho trenky se srdíčky, pokud ho nepřátelé „masírují“. Po chvíli, kdy vstupuje do hry regenerace zdraví, se však jeho bojový kostým opět zacelí. Možná kvůli samotným pěkným detailům Deadpoola, kontrastuje zbytek světa o to hůře. Animace také nejsou perfektní. Arkádové pojetí hry mi moc nesvědčilo, ale to jsem již zmínil a může se jednat o čistě subjektivní dojem. Mizení nepřátel po tom, co je skolíte působí levně a amatérsky. Hra se stíny a světly chybí. Textury mohly být ostřejší Výhodou je relativně nízká náročnost na hardware a titul si zahrajete i na několik let starém počítači. Udávané minimum obsahuje dvou-jádrový procesor na 2,66 GHZ, 2 GB Ram a HD 4850.

Zvukově je hra spíše nadstandardem. Vypíchnout chci výborný dabing Deadpoola a ostatních hlavních postav. Hudba je většinou kombinace industriálního metalu, ale slovo dostanou i love songy v některých veselých scénkách. Zvukové efekty jsou průměrné. Pro ovládání hry doporučuji ideálně gamepad. Použitelná je ale i kombinace myši a klávesnice. Toto kombo přijde vhod pro udělování účinných head-shotů.

Jak tedy zhodnotit tuto hru? Na jedné straně skvělé scénky, na druhé straně průměrné zpracování a herní náplň... Za sebe jsem chtěl dát titulu ještě o bod nižší skóre. Větší množství skvělých scének později ve hře mě donutilo názor přehodnotit. Pokud jste fandové Deadpoola, titul by pro vás mohl být dobrou volbou jako celek. Pokud na hře nehledáte každou chybičku, mohl by se vám Deadpool líbit. Samotný hrdina je mi velmi sympatický. Mými hlavními důvody hraní byla komiksová stylovost vyprávění příběhu, nadsázka a neutuchající vtípky drsnějšího kalibru. Pokud se počítáte do některé z těchto skupin, titul zkuste. Pokud jste na pochybách, počkejte si na slevu, jen neočekávejte celkově perfektní titul.